2012

Hoj.

Ett nytt år har nu börjat och jag har hört ryckten om att i år nån gång i december ska jorden gå under, så då får man ju leva ut till det yttersta nu då ;) haha. Iallfall Så hade jag ett super nyår. Mamma pappa Josse Ninni och Bernt kom hit och tillsammans med dem gick jag och Luke och käkade på Dorfstadl efter en mysig fördrink på deras hotel. Maten var supergod och fanns massor av den. Jag mamma Ninni och Josse delade på någon grillplatte, men massa olika köttbitar goda såser och rotfrukter, trodde min magen skulle spricka, men det gjorde den inte så de vart ju tur :P. Därefter gick vi ner till baren och där bjöds det på aperol härlig musik och dans såklart. Och ja, jag dansade på ett ben, men ska ärligt säga att mitt knä har mått bättre, men jag menar hur många gånger om året firar man nyår?? Så så fick det bli. Och självklart gick vi ut och kikade på fyrverkerierna vid tolvslaget. Runt fyra tiden trillade jag och josse ner i sängen efter ett sjukt långt skrattanfall, uppsi. En super kväll helt enkelt!

Igår mådde man bättre än förtjänat, och de uppskattas! När de andra var ute och åkte skidor så fixade och donade jag lite här hemma, behöver typ städas dagligen hos oss :P haha. Vid lunchtid drog jag upp till skidskolan och träffade luke och när hans lunch var slut så kom resten av folket och umgicks med mig. Slutade skiddagen (dock ingen skiddag för mig, men kallar det för skiddag ändå :P ) med lite afterski, dock inte länge för satt och halvsov. På kvällen gick jag ut och käkade med mamma pappa josse ninni och bernt, det var en intressant upplevelse måste jag säga. Först så får alla in sina pizzor utom josse och ninni, och så hade vi beställt sallad som vi inte fick in, men 15-20 min senare kommer den maten och då har ju min pizza hunnit bli kall. Och sedan hittar pappa glas i sin sallad och så skyller de det på oss och sedan hotar de mig att jag ska bli av med jobbet och jag sprider dåligt ryckte om dem. Och det dåliga rycktet var att vi hittade glas i maten. Jag menar kom igen, nån måtta får det vara. Och dessutom hotade han med att ringa polisen, och vi bara gör de, och så menade han till mig, du var skidlärare va?! det kommer sluta illa för dig om jag ringer polisen nu. Och vad skulle de säga till polisen, de hittade glas i maten och nu skyller de på oss. De skulle säkert gått hem bra, tror ni inte?! Iallafall så vågade han inte ringa polisen, sjuka människor. Så om ni åker till Fiss och ska ut och käka, håller er borta från Doce Vita(!!!)

Nu kommer Luke snart hit och ska käka lunch och efter det ska jag dra till Serfaus och käka lunch med mammsen och pappsen :). Ha en trevlig dag.

Kommentarer
Postat av: Anna Meissner

Låter som att det där restaurangbesöket var rena skämtet, så pinsamt!!! NI borde ha polisanmält DOM!

2012-01-02 @ 14:14:02
URL: http://studsen.blogg.se/
Postat av: mormor

Jag håller med Anna! Tokstollar!

2012-01-02 @ 17:53:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0