12.03.2011

Idag om exakt en vecka så sitter jag på after ski med mamma pappa och Liz, kommer blir grymt ! Längtar galet mycket!! Och de som inte vet, kommer jag att åka hem med dem den 26 mars. Dock kommer jag inte raka vägen hem utan kommer göra lite stopp på vägen, dels hos Dori som bor i Rostock och så klar i Hamburg ^^.

Igår hade jag iallafall super kul! Först och främst så har jag fått tillbaka internet så jag kunde skypa med mamma och pappa utan att det hackade och störde, mycket skönt. Sedan så gjorde jag mig i ordning, hade mina nya shorts som jag köpte i Innsbruck förra veckan, love them. Nu kanske ni undrar hur jag kan ha shorts när jag e här, vinterns land. För det första så hade jag självklart strumpbyxor under ^^, och för det andra så är det faktiskt sjukt varmt här för tillfället, har runt 15 grade mitt på dagen. Visst är det kallare på kvällen och på morgonen, men ändå varmt för att vara här. Tror till och med vi har varmare än i Sverige, inte illa om jag får säga det själv ^^.


Så fortsätter min historia om vad jag gjort, hehe. Jag är en hejar på att tappa tråden, fråga min familj ^^. Iallafall, så gick vi till restaurangen som var bokad till 20.30, Doce Vita. Supergod mat, åt lax med sparris vitvinssås och sallad, mumma! Man kan inte riktigt laga fisk här i vår lilla lägenhet, så man får passa på när man är ute. Till detta bjöds det på vitt vin. Till efterrätt delade jag och Luke på Smarties Eisbombe, även den supergod! Och till glassen fick jag även bord-fyrverkeri och aperolspritz, någon buse hade nämligen läckt att vi var där och firade min födelsedag, inte för att jag hade något emot det ^^. Därefter bar det av till Hackl's, surprise surprise, där bjöds det på dans, aperolspritz, snack och massa annat trevligt. Tror vi drog hem vid två tre tiden, kollade inte på klockan så är inte helt säker.


Idag vaknade vi vid nio tiden. Jag har sådan tur, för av någon bra anledning så blir jag inte bakis. Alla här är lite avis på mig, när vi går ut och festar på tisdagarna och ska jobba på onsdagen och jag mår finafisken, med resten av festfolket helst vill gräva ner sig under täcket, måste säga att jag klagar inte. Men det är ju lördag så vi låg kvar och mös lite först och sedan snackade jag med mamma och pappa och därefter bar det ut i backen. Jag ville egentligen åka direkt till Zirbenhütte, som är en jättemysig och god restaurang (godaste Kaiserschmarren, vi ska dit och äta när du kommer Liz !! ;) ), men det har varit stormigt på Nordseite så de hade stängt av alla liftarna där. Så istället drog vi till Serfaus. Snön var inte heller en höjdare idag, tyvärr. Men oj va bra mina skidor var! Dec har fixat dem till mig och de är galet bra, nästan för bra för mig att hantera hahaha, måste bara vänja mig lite.


Kommande vecka ser jag fram emot att ha tyska barn, hamburg har ju lov nu, så kanske får nån unge därifrån (: Dock tror jag nog att jag kommer få K1 eller K2, då jag de senaste veckorna har har K4:or två gånger K6 två gånger och K3 en gång. Det ser inte så ljust ut för mig, men får nog ett sms och en timme eller så, så då får vi se. Sedan hoppas jag att kunna få lite ledigt när mamma pappa och Liz kommer, så det kanske blir min sista grupp för denna säsongen nu, I hope ^^. Så nu tycker jag att jag förtjänar en lika bra grupp som förra veckan ^^haha.


Okej nu ska jag sluta skriva, annars kommer inte palla läsa det ^^. Ha det bäst!!! Och njut av er lördag, det ska jag göra (fast det är ju som en söndag för mig då jag börjar jobba igen imon, 1 dags ledighet är inte tillräckligt, men man kanske inte förtjänar med när man bara jobbar 4 timmar om dagen :P )


Vår aningen misshandlade schnitzelburgare, vet inte riktigt vad som hände... XD


Fin rosett jag gjort väl ?! ;)

Mina nya shorts (:

Kommentarer
Postat av: sofia

Haha, precis sådana har jag ju också :P

2011-03-13 @ 18:09:05
URL: http://sofial91.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0