Let it snow

Nu börjar det sakta bli lite mörkt här också, men jag kan knappt se ut ändå för det är vitt, helt enkelt alldeles vitt! Undrar ni varför??? jooo, för det snöar!!! galet bra, för att efter en och en halv dags snöande blev det soligt och fint, vilket var härligt för helgen, men vi behöver ju snö för det började bli mer brunt än vitt på backarna och de e ju int allt för trevligt.

Så det händer inte allt för mycket här, jag bor fortfarande själv. vilket fortfarande är skönt ^^hehe. Men på fredag kommer kathi, de ska bli superskoj att träffa henne igen (: Helgen har jag tagit det lugnt, vi var ute i torsdags och hade jätteskoj. Anwärter kursen går ju här i Fiss i år, då det inte fanns någon snö i St Anton när kursen skulle börja så fick de flytta den, och de hade ledigt i fredags vilket innebar att de flesta var ute i tordags, tillbaka till Hackl's och musik jag gillar, äntligen!! Gillade inte det allt för mycket i australien, till skillnad från Luke som inte gillar Hackl's alls, haha what can you do hey?

Sedan lyckades jag dra på mig en grym förkylning och den har hållit mig hemma under kvällarna denna helgen, dock inte borta från pisterna. Har provat massa skidor denna helgen för att jag skulle köpa nya, tror närmare bestämt jag tog mig igenom 6 olika skidor, inte illa va?! Men imorse så köpte jag mina nya älsklingar, närmare bestämt ett par Nordica Dobermann Spitfire, 162cm. Lite längre än mina tidigare 156cm från Head, men nu var det dags att ta ett nytt steg tyckte jag, och jag var inte den ända XD haha. uppsi, men bättre sent än aldrig väl ?! ;) jag har dessutom passat på att köpa en ny hjälm att rocka backarna med, för jag lämnade den andra i Australien. Den e lila och supertjusig hehe ;)

Igår var det ju den tredje advent och Luke skämde bort mig och Sam med Sunday Roast, underbart gott med ungsrostad lök och zucchini, broccoli, morötter etc. Blir hungrig bara jag tänker på det. Det var iallafall ett första försök på att göra en Christmas Dinner som han ska laga den 25, kommer bli så mummsigt, är verkligen glad att han tog med sig den ugnen, de kommer göra oss glad många kvällar hihi ^^.

Ja, annars händer det inte så mycket här, jo förresten åt den första Kaiserschamrren igår, såååå god. Långt ifrån den sista, och självklart blir det ju Garmknödel, men borde spara det till Liz kommer så vi kan njuta av det tillsammans, eller va säger du ? ;)

Sitter på golvet här i mitt rum nu och kikar ut genom fönstret och lyssnar på julmusik och utanför är allt vitt och skymningen börjar komma och det snöar än, e de inte lite julkänsla? saknar bara lukten av nybakta lussebullar och pepparkakor och varm puttrande glögg, inte för att jag gillar glögg så mycket, men det luktar ju ganska så gott ^^.

Underbart vackra Fiss, in it's glory


Ute och åkte med Fabienne, Amelia och Luke i Torsdags (:

Toppen av Almbahn

Min nya skida :)

Kommentarer
Postat av: Pappsen

Oj vad trevligt att läsa din uppdaterade blogg.Fortsätt så tycker jag!!!

2011-12-12 @ 22:38:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0