Glad Påsk!

Nu är det påsk vilket betyder att det är påskmat. Sill, lax, ägg. Fast jag ville inte ha ägg idag, hörde något på radion om nån parasit som avskräckte mig fullständigt, vilket begränsade matintaget till lax och filmjölksbröd (från lomma fiskbod, godaste som finns!!). Men jag klagar inte, super gott! Sedan blev det tårta (bakad av mig ^^) till efterrätt. Har aldrig gjort en sån komplicerad tårta förr. Det var en chokladtårta byggd med kaka-drottningssylt (mammagjord) - chokladmousse - kaka - drottningssylt - chokladmousse - kaka -glasyr och sedan dekorerade jag med tjusiga marsipan ägg och kyckling. Den tog 2 timmar att göra, och blev mycket tjusig om jag får säga det själv.

Just nu ligger jag och myser i sängen, utanför sitter mamma pappa bosse och ingrid. Det är fortfarande varmt ute, så galet mysigt. Sommaren är påväg och man kan sitta ute på kvällen, till och med fortfarande ljust och klockan är snart halv nio. Sick!

Häromdagen så beställde jag faktiskt biljett till Australien också, åker klockan 12.00 den 18 juni. Nu är det klart, mina skidor, pjäxor och hjälm är redan påväg (kanske till och med där?) och nu har jag bokat datum när jag kommer dit. iiih ska bli galet kul, men ändå lite nervis.

Ha en underbar kväll

Min massiva påsktårta

På äventyr med Lucy i Limhamn, mysigt värre !!

Njuter till fullo av solen vi får!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0