Morgen!

Godmorron!!!

klockan är halv elva och det är godmorgon, knasigt! Jag menar, de senaste dagarna har jag gått upp klocka sex/halv sju för att åka på kursen i St Anton, men nu är de Finito!! Det var en sjuk dag igår. Teroin var enkel och jag klara den utan problem, så de var superskönt men för det praktiska var jag jättenervös! Det praktiska var uppbyggd på så vis att det hade stängt av en del av backen (men ändå åker ju folk in där, nötter) och sedan hade de delat upp den avstängda delen i tre delar. På den första delen så åkte vi Carven Grundstufe (jag kommer inte försöka förklara va det är, för det går ändå inte att förstå hehe ), det gick helt ok tror jag, och dorothea menade att det såg bra ut. Sedan var det Kurven och sist var det korridoren (det är när man ska åka vanligt börja i stora svängar och de ska bli mindre och mindre men man ska hålla samma tempo hela tiden och man ska åka kontrollerat). När vi var klara så var det väntan.. Jag hatar de!! Man vill veta direkt ju om man klarat eller inte!

Sedan så tog vi liften upp och satte oss och drack var choklad, efter de åkte vi lite skidor lämnade våra grejer i bilen handlade lite för kvällen och present till Rudi (vår lärare från kursen), han fick en Milkachoklad formad som en skida, och öl såklart!
När vi kom till föreläsningssalen så skulle de först snacka en massa om hur allt hade gått etc. Sedan skulle de dela ut diplomen, och saken var den att om du inte klarat det så blev dit namn helt enkelt inte ropat så det var sjukt nervöst! Tänk va jobbigt det skulle vara om man inte blev ropad.. Så iallafall så visste man vem som var innan en för man hade ju nr. Dorothea var nr 8 så vi fick reda fort på att hon hade klarat sig, men jag var 39 så det dröjde längre, så var det namnet innan mig (sebastian) och så ropade Laura, och jag bara "nejnej, Laura är innan mig" och sen så ropade de mitt namn, de var som när man tog körkort, och jag tror många vet hur det känns. All spänning och nervositet bara släpper och ja, min relation när det händer är att jag skakar. Haha. Tyvärr så klarade inte alla från Fiss det, men de kan göra provet igen och klara det då!

På kvällen firade vi detta underbara resultat. Jag och Dorothea lagade mat (från grunden för första gången, inte illa!! ). Sedan skulle vi fixa oss och jag skulle låna en locktång av Vanessa (min rumskompis) och de gick bra. Och sen så tyckte jag att det luktade bränt, så gick jag ut till Dorothea och frågade henne om hon inte tkt det luktade bränt och de gjorde hon. Så tog jag i mitt hår (där jag lockat) och det trillade av!!!!!!!!! Jag fick PANIK!!!!!! och just i denna stund knackade det på dörren, så jag stod där och hade panik över att mitt hår trillade av så Dorothea öppnade dörren och där var Dan och tkt att vi skulle komma ner och festa där nere istället, och så självklart så skrattade han åt min panikångest att tappa mitt hår. Så vi drog ner till de andra och förfestade där och sedan drog vi till Heckel's och dansade hela kvällen, sjukt kul!!

Lagom nervös väntan
KLARAT!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0