18:01

Idag hade jag privat! Det var härligt! Det var K2, K betyder Kinder (barn) och 2 betyder att det var nivå 2 (finns 1 = aldrig åkt skidor, till 7 = grymma). Så det första man ska göra är att kolla lite hur bra barnet är så då åkte jag upp med honom till Berta Land. Han var 10 år och väldigt klipsk för sin ålder, så där sprack min idé om att ta med honom för att träffa Berta. Men iallafall så åkte jag med honom direkt till knappliften, han trillade en gång sen gick det jättebra, för jämförelse så min K2 från förra veckan åkte knapplift först efter tre dagar. Så märkte jag att han blev uttråkad så då drog jag med honom till Ladis, och sen på eftermiddagen följde även hans mamma med och vi åkte Möseralm och lite så. De var verkligen inte K2. Och vad ni ska veta då är att killen för första gången i sitt liv stod på skidor i februari, helt sjukt. Barn lär sig så fort, jag var minst sagt imponerad!

Efter jobb gick jag och köpte ett par fina vantar, förbereder mig för kallare väder. Och sedan var det Hexenalm som gällde. Där bjöds det på Glühwein och en liten snapps och rolig musik. Det är helt kul, att man efter en hel dags jobb (ett jobb som inte är så jobbigt, utan mest roligt), går på after Ski och har ännu mer roligt med sina vänner. Det gillas starkt! Där bestämde vi oss också för att ikväll är det Ried och Pizza som gäller, så det blir en mysig kväll.

Ha en bra kväll, i know i will ( I Love My Life!!! ),

Over and Out

Kommentarer
Postat av: papsen

MEN nu har du varit borta länge nog?!?!?

2010-12-29 @ 09:15:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0