Back in business

Äntligen är tillbaka, internet slogs ut i tisdags när vi hade windhold. Dock fick jag job på windhold ändå, för jag sa att jag ville ^^hehe. Kanske inte poppis av alla efter det, men jag fick ju jobb och vem som helst hade kunnat göra det samma, det ända jag sa var att jag hade mina saker på plats och ville jobba och vips så hade jag tur. Annars åker jag bara runt överallt under dagarna med mina Highway Patrollers, det är grymt kul. Har gjort det sedan i lördags och de är så duktiga. Två av ungarna jag har nu har jag haft ända sedan i lördags och de har verkligen blivit så duktiga, och det ända de egentligen behöver är att åka runt och ha skoj, och det gör dem bättre. Sedan fick jag en ny liten kille idag, jack, han var så grym. Helt parallella skidor och ja, han var grymt mycket snabbare och säkrare än alla andra ungar, så jag var tvungen att ge honom till en annan grupp. Sedan har jag en liten tjej, hon är mycket duktiga på att åka skidor, men hon lyssnar inte för fem öre. Jag vet att jag aldrig var bra på att lyssna när jag var liten, så släng inte det i ansiktet på mig nu mamma och pappa ;) haha, men det är faktiskt farligt. Hon har redan kraschat in i en av ungarna i gruppen en gång och sedan gjorde hon en "cut in" på ett par snowboarders häromdagen, tur dock att de hann stanna, men saken är den att om de trillar så är det mest hon som blir skadad för en liten femåring mot tre tonåringar, det säger sig självt. Idag var jag dock tvungen att säga till hennes mamma om problemet, då det är farligt för henne, så imorgon blir det nog bättre (: ! Jag är dessutom satt på mina HP ända till på söndag, så det är härligt. Sedan är det bara en vecka kvar med jobb.

Va händer annars ?? Well, vi planerar resa för fullt, redan bokat första hotell-stoppet, vilket blir på tropic days i Cairns, vi flyger upp den 20 september, redan bokat flyg ^^, och sedan tar vi oss ner hela östkusten och sedan flyger jag hem till Sverige den 21 oktober så jag är väl hemma den fredagen där. Ska landa tio över två, svensk tid då, och jag kommer ju vara kalastrött då, tiden för mig kommer ju vara nio på kvällen XD haha, undra hur det ska gå att vända på dygnet igen. Minns hur det var här i början. Trodde jag hade vant mig efter ett par dagar, men jag tyckte det var sjukt störig att jag var så trött hela tiden, och sedan insåg jag att det nog var jetlag som störde sig i mitt lilla system, och det höll i sig i ca en vecka. att ställa om kroppen med 8 timmar är faktiskt mer än man tror.

Och sedan har vi ju skischoolparty snart, på fredag nästa vecka. Kostymen är nästan helt fixad, måste bara hitta en stråhatt och sedan är jag redo. Kommer nog bli kalaskul, sedan har jag två dagar kvar och sedan ner till Melbourne, iiiih som jag längtar. Dock vill jag inte lämna jobbet här, älskar verkligen mitt jobb som skidlärare (dock en dag ledig i veckan, som i Fiss, hade inte skadat) men sedan har jag ju bara en månad hemma och så bär det av till underbara Fiss igen. Jag älskar verkligen mitt liv ibland, det är precis som jag vill ha det just nu. Dock önskar jag att min underbara familj och alla vänner kunde följa med mig så jag få ha mina nära och kära hos mig, fast nu när jag inte ser dem så ofta så inser jag faktiskt hur mycket de betyder för mig!

Lollo och Lucy på hejdå-middag innan österrike (:

Sofie Sofie och Jessi

Sjukt kul förfest, misslyckad utgång (tror vi har mig att skylla på det ?! haha) med dessa sötnosarna

Mammsen och Liz i Fiss, mys på hög nivå!

Pappsen och Liz

Jag och Dori i Fiss, night flow -kväll (: (så fina mina vantar var en gång i tiden *suck* ^^)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad mycket du har hunnit skvia. Härlgit att läsa. // en trogen läsare (puss mamma)

2011-09-12 @ 07:57:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0