First stop: Doha

Så, nu sitter jag på ett café på dohas flygplats, costa coffee heter det, tror det kommer från england så känner mig mer hemma här än bland alla asiatiska märken. Har även hunnit skypa lite med päronen mina :)

Smart som jag är, missade jag att checka in online, vilket gjorde att när vi kom vid 10 över 10 (och kön var överlång!! ) så var jag tvungen att vänta helt länge och kunde inte göra någon "fast bagdrop " men man får ju lära sig av sina misstag! Jag lyckades iallafall checka in till slut, snabbt genom säkerhetskontrollen, där jag lyckades (med några säkra tips från en erfaren syster) att charma mig fram längst fram i kön, behövde inte ens göra det själv efter att jag sagt till ett par att jag var sen, då sa de till alla "släpp fram henne". tror de sa nått sånt iallafall, för de snackade spanska, och det är ju inte min starka sida :P. Sedan var det snabba steg genom kph flygplats. Påvägen till gaten såg jag en cold stone också, blev lite ledsen att tiden var för knapp att stanna att handla.. :P. Sedan var det bara att stiga på planet, ingen mer väntan. Så det var skönt! Väl framme vid min plats upptäckte jag att jag fått fönsterplats på 2 sätena, awesome lixom, men vad är en fönsterplats utan fönster ? haha, jo inte så illa som det låter faktiskt. Jag kunde luta mitt säte utan några arga miner bakom mig och jag hade dessutom turen att sitta helt själv på två säten, helt ok måste jag säga!

Så, resan bestod mest av filmtittande, lite käk etc. Inte särskilt spännande. Väl framme i Doha var vi tvungna att kliva av planet och in i bussar, så vi var ute ett kort tag, och då kände man värmen. Det är typ 40 grader här, det är väldigt varm ska jag tala om för er ;) hehe. Och det är dessutom kolsvart ute, har varit det sedan jag landade klockan halv åtta, jag menar, så mörkt har vi det inte hemma!

Nu sitter jag som sagt bara här och väntar på att nästa plan ska flyga, har då 13 h att se fram emot, kul va ?! ;) funderar på en kaffe, men jag gillar inte kaffe.. rackarnas, måste ju hålla mig vaken nu så jag inte missar planet.. någon rekommendation på kaffe för folk som inte gillar kaffe kanske ? haha tror inte det :P

Nu blir det film för Sofie, SUPERHJÄLTARNA ;) Ha de bäst!

Aningen nervös på kastrup


Fönsterplats utan fönster, awesome om ni frågar mig! ;)

Välkommen till Qatar!!

Skype med mammsen och pappsen :)

Kommentarer
Postat av: papsen

trevlig att bloggen är igång ejen....

2011-06-20 @ 11:05:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0