Svenskkväll !

Igår hade vi svensk-dag. Vilket innebar att vi lagade köttbullar in mass, kokade galet mycket potatis, gjorde brunsås och lärde folk dansa till små grodorna. Galet kul hade vi. Maten blev kalasgod, det bjöds till och med på julköttbullar, enligt mig var det de i alla fall. När man har lök i köttbullarna är det väl julköttbullar eller ?! det har mamma lärt mig i alla fall, dock är julköttbullar mycket mindre än de vi hade igår ^^haha just de, någon lingonsylt hade vi inte heller fått tag på så det bjöds på jordgubbssylt istället, man ska inte vara rädd för att prova nya saker, men jag måste säga, jag kommer nog hålla mig till lingonsylt ändå. Festen hölls i high plains. Tror vi var närmare 20 pers, och när vi (jag, Adam och Andy) visat hur man skulle dansa till smågrodorna och därefter se hur alla andra tillsammans med oss dansade runt bordet, som om det var midsommarstågen. Haha. Tror till och med det filmades, borde försöka få tag på den filmen! Efter det drog vi i alla fall vidare till The Man, där det var Jugnight, som var måndag, drack öl, snackade, dansade och hade allmänt skoj. Helt enkelt en superkväll. Så nu har vi haft en svensk-kväll, då är det bara österrikarna och engelsmännen som måste dra ihop sina kvällar ^^ haha får se hur det blir med det. Vi har redan planer om att köra en kräftskiva dock. Kan kanske bli lite klurigt att få tag på kräftor etc. men så länge vi har god mat, och lyckas få de andra att sjunga snapsvisor och ha roliga hattar på sig så tror jag nog vi lyckas få det hela i stämning ;) haha

flaggan var på plats
Köttbullar in mass, som sagt!


Små grodorna i full gång

Kommentarer
Postat av: mamma

hej pyret, här kommer en liten kommentar. Det är roligt att läsa din blogg. Ang köttbullarna; det är kryddorna, inte löken, som avgör om det är julköttbullar eller ej. Puss / mamma

2011-08-08 @ 16:15:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0