Tur i oturen?

Ja, då har man varit på sjukhuset.. Inte det roligaste.

Så för att ta det hela från början. Imorrse så var det orientering för oss stamlärare, som  redan varit här tidigare år. Det snöade och ganska så kallt måste jag erkänna, vi började ta oss ner mot kinderland och kika på nyheterna där. Det har faktiskt blivit jättebra, man kunde inte riktigt se allt men man kan föreställa sig hur tanken är och jag tror det kommer bli superduper!! :D Sedan så åkte vi upp möseralmbahn och skulle ta sattelbahn upp, men den stod stilla så vi gick och drack lite varm choklad innan. Därefter hade liften satt igång igen och upp på toppen åkte vi. En del valde att åka offpist, vi valde dock att hålla oss till pisten. Man kunde knappt se något, det var helt enkelt bara vitt vitt och vitt. Vi råkade dock hamna lite knasigt och var tvungna att gå offpist ändå. och ja, det gick väl helt ok, men efter ett par svängar blidde det något knas med min skida, jag trillade, satt kvar i bindningen och kände att det knäppte/small till i baksidan av mitt knä och det strålade en smärta som jag sälla upplevt. Det gjorde så sjuuuukt ont!!! asså, jag bara skrek och skrek. Efter ett tag så lyckades ett par killar hjälpa mig att ta av skidorna och jag kunde komma loss iallafall, smärta la sig lite men jag hade fortfarande en ständig smärta. Så ja, så skoj va de :P Iallafall så ringde folk Pistenrettung, vilket jag tycket var onödigt. Men de kunde inte hämta mig för det var så djup snö så var tvungen att gå upp till pisten, och då förstod jag att pistenrettung var nog en ganska bra idé iallafall. Så jag och Kathi och Luke åkte ner till Zams till sjukhuset och de har nu röntgat och det är klart att det är inget med knät, vilket är bra. Dock har jag nog en rejäl muskelbristning, och de gör sjukt ont måste jag erkänna. Men jag har bestämt att det är inte så farligt för jag har inte tid med detta tramset, jag måste vara upp i pisten igen. Förmodligen kommer det ta minst en vecka, en vecka då jag måste vila ganska så mycket. En vecka, sju dagar, 168 timmar. Hur ska jag stå ut med det? Ok jag har en bra bok att läsa, men de kommer ju kanske ta slut. Har ni några super förslag vad jag ska hitta på så Tell Me !! ;) hehe. Så ikväll blidde det ingen night flow träning som planerat. men imorgon kommer fabienne förbi med kryckor och då blir det lättare att ta sig runt utomhus, kommer dock försöka klara så mycket så möjligt utan (:

Ok så det är egentligen ingen fara, för det kunde varit att knät skadades och då kunde jag glömt denna säsongen, och ja, det är det ju inte. De kommer bli bra! Jag kan gå lite på benet, och snart bli det bra. Haha, detta är min egen lilla peppning XD Ha det bäst kramkram

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tänker på dig natt o dag älskling. Dt är bra att du håller humöret uppe!! Håller tummen för att det blir bra resultat idag!! Puss / mamma

2011-12-19 @ 08:25:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0