20:10

Dagarna bara rinner förbi! Nu har jag nästan haft mina barn i en hel vecka (vi kalla de våra barn ^^). Det är faktiskt kul! Vissa dagar är jobbigare än andra, som en eftermiddag då Sam bestämde sig för att han INTE ville åka skidor och stod och skrek i 1,5 timme. Men det är det värsta som hänt på hela veckan, och i jämförelse till allt bra som hänt glömmer man allt det dåliga. Till exempel har de lärt sig åka knapplift, åkt blåa backen till Ladis, svänger på egen hand, åka små hopp och idag tog jag till och med ut dem i den röda backen (de trodde de var en blå) och de klarade det utan problem. Man blir så stolt ! hahaha
Så igår var de Night Flow premiär, vilket betydde att vi blev bjudna på buffé (som vi kommer bli varje tisdag) Det var den sjukaste buffén jag någonsin sett! Du kunde välja allt från kött, fisk, ost, potatis, kakor, frukt (och chokladfontän såklart), sallad, bröd etc. etc. Det var helt sjukt! Jag ser fram emot det! Sedan var det då dags för Night Flow, för tillfället är det inte heller så kallt här så vi slapp frysa, vilket var mycket uppskattat! Det gick ändå helt ok för att vara första gången, kommer ju bli bättre och bättre.

En sjukt kul grej var dock när Steves mössa försvann. För det är två killar som ska åka och störa showen och sen bli fångade i ett nät i slutet och Steve har ALLTID en mössa på sig och så när de fångade honom så tappade han de, men de gick ju inte att göra så mycket åt då ju, så han skulle hämta den sen. Men det stod typ fem pistmaskiner i backen som skulle åka ner och de visste ju inte om att hans mössa låg där någonstans, så ja, där försvann den!

Måste berätta kort om idag också, för en av mina barn hade sin sista dag idag, så fick jag ett brev av henne där hon hade målat mig och skrivit lite + en ask choklad. Då blir man helt glad, att man verkligen gjort någon glad! Skidlärare är nog bästa jobbet!!

Jag och Dorothea under en av våra träningar under Night Flow
Vi ser ut som små barn! haha, vi försökte komma på nått underhållande medan vi väntade!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0