Sponatanitet

Idag när jag vaknade vill jag INTE gå upp!! Ett faktum helt enkelt. Sova hela vägen till St Anton och halvsov igenom föreläsningen som handlade om Alpinkunde (om laviner etc.) Därefter hade vi Alpinkunde ute och fick lära oss hur saker och ting fungerar när man letar efetr folk efter en lavin. Asså, de är lite läskigt för man tänker inte på hur farligt allt det där med laviner kan vara, man tänker ju alltid "det händer inte mig" som med allt annat hemskt som kan hända i världen, men det är ju faktiskt så att det kan hända dig så de är ju super att vi får lära oss de men lite läskigt hur farligt saker kan vara, tycker jag iallafall. På eftermiddagen så åkte vi snowboard, har ont i rumpan, tror jag fått ett blåmärke :P. Men de var överroligt! Jag fick låna en snowboard av min rumskompis så jag slapp hyra, alltid skönt ^^ Jag vill verkligen lära mig att åka snowboard, jag har ju tre månader på mig, vi får se hur det går.

När jag kom tillbaka idag så var jag jätte trött och hade redan bestämt mig för att jag skulle plugga och sedan lägga mig framför en film eller våldgästa dorothea. Som förväntat hamnade jag framför en film, men så knackade på dörren, men jag hade ingen lust att öppna så ignorerade de lite halvt, men så knackade det igen så jag tänkte att det kanske var Dorothea eller Cassy som ville nått så jag gick och öppnade (väldigt snygg i mina mjukisat och linne :S :P ). Men nej, varken dortothea eller Cassy va de, utan Dan som tyckte att jag skulle komma ner och festa med dem. Haha, jag kände ju inte att det var riktigt min plan för kvällen, men sen kom en australiensare (minns inte va han heter ) och de lyckades övertala mig att komma ner. Är ju alltid trevligt att träffa nya människor. Så det blev en öl och snack (och ja, jag hade fortfarande mjukisar och linne på mig ^^). Sen när de drog ut så gick jag över till Dorothea och fastnade där i några timmar. Jag gillar spontana kvällar! De är de som är de bäst (: Men nu måste jag hoppa i bingen och nanna, vi måste nämligen åka klockan kvart i sju imorgon för det snöar och är väldigt kallt ute, så de kan vara lite halt. Och det är ju lördag imorgon vilket innebär att alla turister kommer och går.

Auf Wiedersehen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0