olycksfågel?!?

AJ!!!! Har precis kommit hem från en heldag. Det var varit superkul, vi åkte skidor som vi ville, ingen som sa åt oss vad och hur vi skulle åka utan vi åkte bara, underbart!!! De visade oss runt i området, vilka pister man skulle åka med vilka grupper. På kvällen var det Night Flow träning som gällde, de var sjukt kallt! Minst minus 20 grader, fingrar och tår förfrös, efter några timmar kunde vanessa inte ens förmå sig att snacka, så kallt var det!!
Ok, till olycksfågel biten, så tror jag att jag har blivit de, de senaste dagarna. För undertiden vi hade kursen i St Anton så råkade jag och Laura på något vänster köra in i varandra och båda gjorde illa knät. De senaste dagarna har jag också haft ont i knät, speciellt när jag måste böja det och vid svängarna när jag åkt skidor. Så det har varit lite bull, men jag har ignorerat det för det är så härligt i backen. Men när man åker lift och står still etc. så gör de ont. Så ja, jag har gjort illa knät. Och igår när vi kom tillbaka efter en eftermiddag ute så skulle vi ställa tillbaka våra grejer och ja, smidigheten själv lyckas trilla i slutet av trappan och sätter mig hårt på rumpan, jag kunde inte riktigt rädda mig då jag höll skidor och stavar i handen och dessutom pjäxor på fötterna. Så ja, jag har ett mega blåmärke på rumpan. Och sen idag när vi hade stått och frusit hur länge som helst (tror inte riktigt man kan förstå hur kallt det är om man inte har upplevt det, man kan inte längre förmå sig till att röra tår, fingrar, läppar etc. Helt sjukt!) så fick vi åka ner, och innan vi stack iväg så sa vår chef "ta det nu försiktigt så ingen trillar och skadar sig". och ja.. Vi åkte ju ganska fort för vi ville ju hem! Idag är det också Rodel-Kväll så det var massa folk ute med rodlar, så var det en sväng där det stod massa folk med sina rodlar så jag sneddade svängen och tänkte sen fortsätta ut i pisten, men uppenbarligen var det ingen pist rakt fram.. Utan jag flyger över en kant. Det var INTE skönt. Men det visade sig att det var inte bara jag som missade svängen, utan det låg redan två andra där, lagom skönt när man redan har ont i hela kroppen av kyla.

Men när sånt händer så är man glad att man är omgiven av sköna människor. Jag fick hjälp att lyfta upp skidorna på pisten igen sen åkte jag lugnt ner tillsammans med Dorothea (men jag kunde inte hålla i mina stavar för jag kunde inte förmå mina fingrar hålla i stavarna). Väl nere skulle jag ta mina skidor, men jag, ja jag vet inte, lyckades inte bära dem. Så Luke bar mina skidor och jag tog stavarna ^^ haha, som ett litet barn.

Tur som jag har så hade Vanessa bilen vid skidskolan så det gick fort att komma hem. Nu sitter vi i våra sängar och dricker varm choklad (som vanessa gjort ^^), kollar tv och jag ska lägga kyla på mitt knä.

Trots alla olyckor så är livet ändå ganska så jätte bra !


På tisdag är det "premiär" vilket betyder att vi måste öva!
Mumma!!

Kommentarer
Postat av: Liz

Va forsiktig gummeligumman!

2010-12-17 @ 03:08:44
Postat av: jusefin

oh shit, ta det lugnt sofie:(

när jag läser om hur kallt det är börjar jag nästan frysa själv & kryper ihop lite extra under täcket haha(jaa jag ligger fortfarande i sängen klockan kvart i tre). Men ska snart ut i snön & blåsten själv & det ser jag INTE fram emot!



Hoppas du inte råkar ut får några fler olyckor nu! Ha det grymt, love ya!!

2010-12-19 @ 14:49:13
URL: http://jusefinlouice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0