Det fungerar!!

Jag har ett fungerade internet!! Så glad man kan bli för de. Iallafall så tänkte jag att jag kan göra en snabb sammanfattning om hur de är här just nu.

I onsdags efter att vi käkat middag, på jensens såklart. Körde vi till Köpenhamn och tåget gick faktiskt i tid. Men imorse, klockan halv fem för att vara exakt, blev vi väckta (skulle egentligen bli väckt klockan åtta innan vi var framme i München) för att vårt tåg var 2 timmar försenat och vi kunde byta tåg om vi ville. Så jag och en annan tjej som också skulle till München kom fram till att vi pallar inte komma två timmar senare så vi bytte tåg, men ack så fel de var. Efter att ha sovit några timmar så upptäckte vi att tåget vi hade tagit inte skulle vara framme i München förrän halv tolv (vårt ursprungliga tåg skulle vara där klockan nio så med två timmars försening klockan elva). Och till råga på allt var detta tåget en halvtimme försenat. Så frågan är ju varför konduktören väckte oss klockan fem och sa att vi skulle byta till ett tåg som ändå inte skulle vara framme tidigare. Vi skulle kunna ha legat i hyfsat okej bumbbeds istället för att sitta sju timmar på ett ICE tåg. Tusen tack för filmerna Emelie, jag hade dött av uttråkning utan dem!



När jag äntligen kommit till München då så fann jag ett tåg till Innsbruck som gick en timme långsammare än beräknat vilket resulterade i att jag nu var fyra timmar försenad. Men efter att jag väl var framme i Landeck så tog jag bussen till Fiss där jag och en annan kille från Australien blev hämtade och körda till vårt boende. Där stupade jag ganska fort i säng!

Idag så har jag fixat lite praktiska saker bara. Varit på AfterSki (fast jag inte var i backen :O ) och täffat massa supertrevliga människor.

Nu ska jag iväg med bussen till St Anton för att gå kursen jag måste för att få jobba.

Ska försöka ladda upp några bilder på hur jag bor, de är superfint! Och omgivningen är en dröm!!

Kommentarer
Postat av: Lucia

hahaha, vilken otur med tågen! vi gillar att din internet funkar!:D

blir liiite avis, men bara lite! after ski, hur roligt är det jämnfört med sveriges ute liv? äsh, man väljer ju helt klart sverige!.. NOT! :( yesyesyes, bilder vill vi ses! saknar dig redan här hemma! skype i dagarna? puss!

2010-12-04 @ 13:23:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0