Stude??

Japp, nu har mina böcker då kommit, skönt är det! Men väntar fortfarande på en och då kan jag rätta det jag gör nu, wiie :P haha. Så ja, nu gäller det att ta igen det jag missat, kan ju behövas, så man känner sig som en liten stude igen, plugg plugg plugg är det som gäller, och jag vet inte om det är bra eller dåligt, men jag tycker faktiskt det är ganska skoj, lite nördvarning kanske?? Men de måste ju vara bra. När det är såhär i halvfart så är det ju ganska chill måste jag ju erkänna.

I torsdags var iallafall en bra dag! Gick upp tidigt som vanligt men det blidde inget telefonsamtal så jag satte mig och pluggade istället. Men strax efter elva så ringde dem från hjärupsskola och frågade om jag kunde komma in för förskoleklassen, och det är ju klart man kan. Så snabbt klä på sig och sedan drog jag iväg och jobbade i tre timmar, de var snälla och söta barn. Fick till och med ett par teckningar med mig hem, och jag är så att när jag får något från barn som jag vet de ritat till just mig så kan jag inte slänga det. Och man kan ju säga att jag samlat på mig en del under två säsonger som skidlärare och dessutom ett par månade som vikarie på dagis också, men de e skoj att spara, eller ?!? tycker det iallafall. Det sötaste hittills måste ändå varit när jag fick en lapp av en tjej i Australien som hade skrivit en liten lapp till mig och lämnat till kontoret där hon skrev "To Sofie. thank you very much for being my teacher I had lots of fun and lurnt alot thanks again. from Porscha" Det värmer att få sånt ^^ som sagt jag är lite blödig för sånt så jag kan inte förmå mig till att slänga det XD. Ialllafall när jag jobbat klar drog jag hem fort och sedan bar det av till Malmö och IMC, skulle till sjukgymnasten. Fick en ny övning och jag har fortfarande ont i hela kroppen, XD haha men det ger mig en fast kropp iallafall ^^. När jag var klar tog jag bussen till Lucy och vi lagade en supergod kyckling wok och till efterrätt blidde det chokladfondant med glass och varma hallon, det var så galet gott alltihop ! Sedan hann vi såklart med en massa snack och en film på köpet, inte dåligt måste jag säga ;)


Igår blev det träning och plugg och på kvällen käkade vi skaldjur. Det är såååå gott!!! Räkor och havskräftor, gillar inte de andra kräftorna, ska det vara ska det vara havs helt enkelt! Ikväll blir det gäster från Åkarp och Lund som kommer på besök och det blir trevligt (: Annars har jag bara pluggat idag, eller just det, jag hann iväg till studio S och meddo också. Ganska så skönt att få sola lite när det e så sjukt kallt ute må jag säga.


Som sagt har det blivit en del, trots att jag bara sparat de viktiga ^^

och just de, har hittat världens bästa hemsida också med snyggaste kläder!! Bara att rekommendera: http://www.kandeeshop.se/sv/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0