Home sweet home

Var hos läkaren idag då och fick det nu officiellt, korsbandet är skadat och skidsäsongen är slut innan den börjat. Har dock redan gråtit så mycket över det hela så det kändes bara tomt när jag fick veta det, jag visste det lixom redan innerst inne, men nu att veta det till 110% istället för 99 är faktiskt lite skillnad. Men då är det tur att man har massa underbara vänner här som vill göra ens sista 1,5 veckor så bra så möjligt, och så en chef som sa att så fort jag kan komma tillbaka om det så är i februari mars april eller nästa år så kom. Han är väldigt vettig och han vet ju hur besviken man som skidlärare blir när något sådant här händer, och som chef så är jag ju långt ifrån den första han har haft i denna sitationen. Skidåkning är farligt, det är korsband, ledband, muskler, ben etc. allt kan paja om man inte sköter det rätt. Men nog med det! Jag är inte för att tala illa om skidåkning, jag lovar er att efter 6-8 veckor sjukgymnastik och kanske en operation (som vi hoppas vi slipper!!!) så ska jag vara uppe i backen så fort jag bara kan, för mina nya skidor hann jag ju bara åka på i drygt 5 dagar och de är till för att användas!!


Jaja, men nu kan jag med 100% säkerhet säga, vi ses den 7 januari Sverige...

Kommentarer
Postat av: Anna Weström

Trist med en allvarlig skada :( Hoppas allt går bra med sjukgymnastik etc, och var säker på att du är HELT bra innan du åker igen, så du inte sliter upp skadan eller skadar dig ännu mer! Kraam!

2011-12-28 @ 17:17:19
URL: http://studsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0