Long time no seen

De va ju en hel vecka sen jag skrev, galet va tiden går fort! Men veckan har varit bra (: Jobbat en massa, såklart. Måndag Tisdag Onsdag Fredag, så har haft en ledig helg. Det är verkligen inte att underskatta! Jag ska uppskatta när jag får ett 8-16 jobb där jag inte behöver ta tåget i 2 timmar till jobb. Jag måste bara säga det, JAG HATAR SKÅNETRAFIKEN!!!!!!!!! det räcker inte med utropstecken på de!! Man betalar 2300kr i månaden för att kunna pendla, sen så får man inte den servicen man ska, de e sjukt dåligt!! t.ex. så var pappa tvungen att köra mig till malmö för att tågen på mellanstationerna kom inte pga. något fel någonstans. Mamma sa att de tydligen varit en undersökning som visade att skåningar överlag är mycket nöjda med Skånetrafiken, men jag lovar, om man frågar folk som pendlar dagligen så kommer de INTE vara nöjda. Vem håller med mig?
Igår var veckans mysigaste dag! Lollo va här och vi lagade mat och gjorde världens goaste Glass,vi hade hallon, brownies, twix och mars i, sjuuukt gott. Vi snackade massor, väl behövt! och sen så såg vi film dirty dancing 2, den va jättebra (:

Men nu är det en ny vecka som ska dra igång, och jag längtar till torsdag för då e jag ledig och har mysiga planer att se fram emot.

tycker det passar bra att avsluta med en dikt från AnnaPanna


Bästa busstrafiken här på Swe
ni är människor av sämsta kvalité
en stackars flicka i tårar, i sin systers gamla kläder
lämnad av dö i vårat iskalla väder
Massa stryk och smällar ska ni ha
hoppas ni inte får någon tårta på eran födelsedag
De är svårt att hitta någon att hata mer
barnen i Afrika tycker synd om er
Ingen tycker om er, inte ens era föräldrar
må ni brinna i helvetets eldar!
Sätt tillbaka våran bussation, innan vi alla går in i en djup depression
Vi vill ha flera busstationer, inte bara en
så ge oss tillbaka busstationen vid Polhem!!
Ha en trevlig dag!


Over and out

Kommentarer
Postat av: Liz

Haha men den dikten är ju först från Björn Gustavsson!!

2010-09-07 @ 20:04:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0